Jak odpoczywać w dobry sposób?

dobry relaks wieczorem

Praca na pełen etat, odebranie dzieci ze szkoły, jakieś zakupy, przygotowanie obiadu, ewentualne telefony od klientów po powrocie do domu… Naprawdę każdy może poczuć się zmęczony! Właśnie dlatego tak ważne jest naładowanie baterii i odpowiedni relaks, aby przygotować się na kolejny dzień naszej ciężkiej pracy. Dziś zdradzimy wam pewne sposoby na efektywny odpoczynek!

Kompletny reset

Po pierwsze, zdecydowanie polecamy wam odcięcie się od jakichkolwiek źródeł informacji! Wiemy, to dość radykalne, ale w dzisiejszych czasach jesteśmy bombardowani bodźcami i nowymi wiadomościami i wydaje się, że nie możemy zastopować tego napływu. Właśnie dlatego, aby naprawdę wypocząć, zalecamy wam wyłączenie wszystkich przeszkadzających urządzeń takich jak telefon, tablet czy komputer. Nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego, jak was to uwolni! Nie będzie was kusić, aby sprawdzić szybko pocztę, SMS-a czy powiadomienie z Instagrama. W końcu usłyszycie własne myśli!

Dobra książka

Po tym, jak już zrezygnowaliście na moment z asysty waszych elektronicznych książki Szekspirapomocników, warto zaparzyć sobie dobrą kawę i spędzić chwilę na lekturze. Dobra książka pozwoli wam odciąć się od rzeczywistości i pochłonie nas swoją fabułą. Jest to zdecydowanie najlepszy sposób relaksu dla ludzi, którzy w swojej pracy muszą używać ogromnych pokładów kreatywności. Sami zobaczycie, jak wiele nowych pomysłów pojawi się po chwili czytania!

Sen

Naukowcy udowodnili już jakiś czas temu, że tzw. power napy, czyli drzemki są popołudniowa drzemkabardzo korzystne dla naszej osoby. Wystarczy pół godziny, a szybko zregenerujemy nasz organizm, poprawimy koncentrację i ewentualną produktywność. Jednak należy pamiętać o tym, że taka drzemka (o dziwo) musi być „wykonana” prawidłowo. Nie chodzi tutaj o to, abyśmy zapadli w głęboki sen na długie godziny! Wystarczy zaledwie chwila z zamkniętymi oczami nawet w fazie lekkiego półsnu i po 20-30 minutach poczujemy się znacznie lepiej! Jeżeli nie umiemy tak drzemać, nie bójmy się ustawić budzika na konkretną godzinę.

Podsumowanie

Efektywny wypoczynek jest kluczowy dla naszego samopoczucia. Musimy tylko odkryć to, co nas najlepiej relaksuje i co na nas działa. Może to być chwila z książką, drzemka czy nawet wymęczenie się na rowerze. Gdy dowiemy się, który ze sposobów jest dla nas najlepszy, to najlepiej będzie mocno się go trzymać!